De gelukskoffer

Lessen in geluk….

Is geluk te leren, vraagt u zich wellicht af. Ja, kinderen kunnen leren herkennen waar zij gelukkig van worden en hoe zij geluk kunnen oproepen.  Dat is de opzet van de Gelukskoffer, een wetenschappelijk onderbouwd lesprogramma voor basisscholen. In zeven lessen met verschillende thema’s werken kinderen aan een positief zelfbeeld. De gedachte erachter is simpel: kinderen met zelfvertrouwen staan steviger in hun schoenen. Ze hebben een positiever beeld van zichzelf en de wereld om hen heen. Gelukkige kinderen maken makkelijker vriendjes, presteren beter op school, zijn minder vaak ziek en kunnen meer aan als er problemen zijn. De gelukslessen maken kinderen bewust van de kracht van gedachten. Ze ontdekken dat ze veel meer kunnen dan ze denken. De Gelukskoffer geeft kinderen positieve bagage mee in hun eigen koffer.

                       

Zeven lessen in geluk voor onze groepen 5 t/m 8:

  • preventief programma: vergroot het zelfvertrouwen van kinderen;
  • stimuleert actief burgerschap;
  • werkt aan een positief zelfbeeld en stimuleert      kwaliteiten;
  • investeert in het welzijn van kinderen, nu en later;
  • wetenschappelijk onderbouwde en bewezen methode;
  • richt zich op kerndoelen 34, 35, 37 en 38 van Ministerie OC&W.